Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova
Posle studioznih konsultacija i vaganja pojedinačnih interesa, nekadašnje Udruženje uvoznika vozila i delova je reorganizovano i u novoj formi pokušava da se izbori za povoljniji status automobilskog sektora kod nas.
Novo poslovno udruženje sada se zove Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova.
Članovi Asocijacije su uvoznici putničkih vozila, motocikala, delova i opreme. Definisan je statut sa programom rada koji će omogućiti dugoročno ostvarivanje interesa članica Asocijacije, ali i uspostaviti partnerski odnos sa državom.
Osnovni zadaci :
Jedan od osnovinih zadataka jeste praćenje i usklađivanje sa poreskim zakonodavstvom, ekotaksom, zakonom o zaštiti potrošača, čak i statistikom novih vozila, s obzirom da je istraživanje tržišta uslov za dugoročne investicije.
Sledeći zadatak je da utičemo na to da obrazovanje ljudi koji učestvuju u ovom poslu podignemo na viši nivo. Tu mislimo na naše ljude, ali i na procenitelje štete u osiguravajućim kućama koji nisu prošli određenu obuku. Želimo da im pomognemo oko normative, jer nije isto popravljati automobil niže ili visoke klase. Potrebni su nam i kontakti sa finansijskim kućama. Čak, ako bude neophodno, edukaciju ćemo obaviti o našem trošku, jer to doprinosi bržoj realizaciji naplate šteta i celog ciklusa, od oštećenja do vraćanja vozila u saobraćaj.
Poreska politika
Cilj Asocijacije je da prilagodimo poresku politiku, što recimo znači, da se u zameni staro za novo porez plaća samo na razliku vrednosti od polovnog do novog automobila, a ne na punu cenu novog automobila, što je značajna ušteda za kupca. Mi smo se i udružili u Asocijaciju da bi smo ostvarili neka prava. Ne želimo samo da kritikujemo zakone, već da ubrzamo i pojednostavimo administrativne procedure, da olakšamo donošenje zakona i učestvujemo u donošenju onih koji zadiru u naše poslovanje.
Naš primarni cilj jeste da pokrenemo posustalu prodaju vozila, jer od toga korist ima čitava država. Plaćanje taksi, registracija, osiguranje, drumarina – sve to ide državi, deo ide osiguravajućim kućama.Zatim, tu je potrošnja goriva, prodaja pneumatika, održavanje i servisiranje: svi u tom lancu imaju poslovni interes i korist, koja se na kraju odražava i na puniji budžet, ali i više radnih mesta.
Ekologija i zaštita životne sredine
Što se tiče ekoloških taksi, Asocijacija se zalaže za subvencije na hibride.
Subvencija za kupovinu hibridnog vozila je 1.000 evra, koliko kupac manje plaća, a prodavcu to nadoknađuje država, što i nije neka suma jer se cene automobila kreću od 15 do čak 100 hiljada evra koliko koštaju pojedini modeli hibrida.U Americi, cifra za olakšice je čak 10.000 evra, u Grčkoj se na hibride ne plaća registracija, putarine, parking i imaju pravo ulaska u centar Atine bez obzira da li je parni ili neparni dan. Zaštita čovekove okoline je prioritetan cilj svih uvoznika automobila i mi pokušavamo da dobijemo slične povoljnosti.
Ravnopravan položaj za uvoznike vozila i delova
Još jedan od ciljeva Asocijacije jeste da se obezbedi ravnopravan položaj za sve članice Asocijacije.
Dakle, da sve što je uvozno ima isti tretman, a ono što je domaće ima drugačiji tretman. Ali, trebalo bi da bude jasno šta je domaći proizvod i da on koristi domaće resurse, odnosno da ima 60% domaćih komponenti.
Plan i razvoj Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova
Imamo ideju da osnujemo različite radne grupe. Zadatak radnih grupa je da predlaže eventualne promene za pravna pitanja, jedna grupa razmatraće carinske propise i ostale teme koje se tiču funkcionisanja i rada članova asocijacije.Privredna komora Srbije je prva reagovala i već smo član nekih grupa. Konačno, od svega najveću korist mogli bi imati upravo kupci novih automobila u Srbiji.