23.01.2019.
82. Skupština udruženja uvoznika vozila i delova održane je dana 30. avgusta 2012. godien u 15h na Beogradskom sajmu u Beogradu. Sednici je prisustvovalo 20 članica Srpske asocijacije uvoznika, dok su Škoda, Harley Davidson, Subary i Bosch bili opravdano odsutni.

Konstatovano je da postoji kvorum, tako da su članice usvojile dnevni red 82. Sednice.

Ustanovljeno da postoji dovoljan broj prisutnih sa pravom glasa za donošenje odluka ukoliko bude glasanja za neke od predloga.

Dnevni red
1.Aktuelna problematika (stanje na tržištu motornih vozila) i plan aktivnosti
2.Strategija učestvovanja na sajamskim manifestacijama u Srbiji
3.Izbor članova Borda i izbor Predsednika za narednu godinu
4.Razno

Predsednik je upoznao prisutne članice sa aktuelnom problematikom i planom aktivnosti za naredni period.

Napomenuta su ostvarenja u prethodnom periodu i predstavio skupstini uvoznika izveštaj koji je dobijen od MUP-a sa podacima o novoregistrovanim vozilima za 2011, kao i novoregistrovanim vozilima za prvih sest meseci 2012 god.

Aktuelnu problematiku, naravno, predstavlja neuredjeno tržište motornih vozila, zakonodavstvo i poreska politika u Srbiji kao i zadaci i svi problemi na koje nailaze članovi Asocijacije. Članice su informisane o radu Upravnog odbora u prethodnom periodu i aktivnostima koje su preduzete da se uspostave novi kontakti i definišu pravci delovanja nakon formiranja nove vlade.

Ovo što je do sada pokrenuto je nažalost zaustavljeno zbor promene vlade i izbora novih ministara. Čekaju se novi sastanci sa resornim ministrima i ponovna aktivnost u cilju ostvarenja željenih zadataka.

Predsednik je naglasio da smo napokon ostvarili saradnju sa MUP-om i na osnovu zvaničnog zahteva dobili podatke o novoregistrovanim vozilima u Republici Srbiji za 2011 godinu i prvih šest meseci 2012. Ovim su obuhvaćena u 2011 godini u prvoj koloni sva nova vozila koja su registrovana u 2011, a koja su proizvedena 2011 godine, dok druga kolona predstavlja sva vozila koja su registrovana prvi put u 2011 bez obzira na godinu proizvodnje. To znači da u drugoj koloni nalaze i nova vozila koja su proizvedena 2010. godine, a prodata u 2011. godini, dok se tu ne nalaze vozila iz prozvodnje 2011. godine sto je bio predmet diskusije na skupstini.

Zbir svih ovih vozila predstavlja ukupno trziste motornih vozlia u Srbiji.

Naime istraživanja pokazuju da neki brendovi uvoze i prodaju 10 puta manje novih vozila nego polovnih koja se uvoze u Srbiju, a ona se prodaju preko nezvaničnih uvoznika i prodavaca tih robnih marki.

Zaključak je da su nam ovi podaci vrlo znacajni i da predstavljaju potencijal auto tržišta. Tako da samo preciznom analizom možemo napraviti dugoročni plan delovanja i ulaganja u pojedine robne marke na našem tržištu. Ovim parametrima će se buduće investicije pojedinih zastupnika racionalnije planirati jer se će se znati koliko vozila te marke ima na teritoriji Srbije.

Potrebno je dati MUP-u sve tipove i modele pojedinih brendova kako ne bi dolazilo da ovakvih grešaka, a samim tim i do netačnog izveštaja.

Kada je u pitanju registracija motornih vozila Predsednik je napomenuo da su naši predlozi na razmatranju kod zakonodavca oko registracije na osnovu CO2 kao i na osnovu vremenskog ograničenja trajanja registracije. Vrlo je jasno da je ovaj odnos dugoročno gledano neodrživ i da uvoznici novih vozila nemaju nikakvu perspektivu. Samo uvodjenjem taksi na zagadjenje tj prema emisiji CO2 može se uvesti red na tržištu motornih vozila.

Što se tiče registracije motrciklista, uvoznici predlažu da se uvede registracija na 6 meseci tj na period kada se i motrcikl koristi.

Napomena je da je teško doći do podataka za sva vozila oko emisije CO2 i još teže onda to i naplatiti prema emisiji CO2, a takodje da je teško ograniciti uvoz polovnih vozila. Predlog je da se uvede registracija prema normativima Euro. Tj da registracija vozila Euro 6 normativa bude daleko manja nego Euro 3. To ima smisla i lako je za primenu. Nakon ovoga je otvorena diskusija na koji način da se ovi predlozi i stvarno prihvate i sprovedu u delo.

Druga tačka dnevnog reda: Strategija učestvovanja na Sajamskim manifestacijama u Srbiji
Na osnovu poslednje sednice Borda uvoznika članovi borda su zaključili da je izlaganje uvoznika u Srbiji prilično neuredjeno i nesinhronizovano. Naime, uvoznici vozila su otkazali kapitalnu manifestaciju kao što je Beogradski sajam, ali prilično nesinhronizovano podržavaju svoje partnetre oko lokalnih manifestacija. Logična je podrska uvoznika regionalnim dilerima oko komercijalnih aktivnosti, ali to nisu sajmovi vec izložba vozila.

Svaki sajam treba da finasira onaj ko ima ekonosmski interes da izlaze na njemu.

Za uvoznike je jedino bitan medjunarodni sajam i na to se treba fokusirati, a lokalne partnere pustiti da odlucuju sami o manje vaznim manifestacijama.

Tema uvozniika je medjunarodni sajam u Beogradu 2013 godine i treba započeti pregovore sto pre. Ako postoji ekonomski interes za izlaganje na ovakvim manifestacijama to je onda jedino Beogradski sajam.

Time se nameće pitanje: Koji je inters uvoznika da se izlaže na sajmovima? U razvijenim zemljama su sajmovi svake dve godine. Beogradski sajam ima tradiciju i da je to pravi sajam dok su ostali izlozbe. Ali se i tu nameće pitanje oko komercijalnih efekata jer marže koje su smanjene ne mogu pokriti troškove izlaganja.

Zaključak je da ce uvoznici vozila izlagati samo na Medjunarodnom sajmu u Beogradu, ali samo kada se steknu uslovi za to.

Treća tačka: Izbor članova borda i izbor Predsednika Asocijacije uvoznika

Predsednik je informisao skupštinu da Upravnom odboru/Bordu asocijacije ističe mandat u novembru, dok Predsedniku istice mandat mesec dana kasnije. On kaže da je vreme da se izvrši novi izbor. S obzirom da je izabrana nova vlada republike Srbije i da su postavljeni novi resorni ministri koji su zaduženi za uvoznike vozila smatramo da treba izbrati novo rukovodsto koje će krenuti u pregovore sa zakonodavcem i sa punim mandatima koje bi dobili od skupštine uvoznika za narednu godinu.

Predsednik je naglasio da na osnovu odluke skupstine g-din Dragan Radulovic ostaje počasni član Borda i da će i dalje učestvovati u radu Upravnog odbora kao i do sada. Takodje je napomenuo da Upravni odbor ima šest clanova gde je jedan uvek predstavnik voznika opreme i delova.

Zaključak
Glasanje za članove Borda i Predsednika će biti nakon skupštine i glasaće se u elektronskoj formi, ali nakon dostavljanja koji će predstavnik da zastupa kompaniju koja je član Asocijacije u Bordu.

Za Predsednika treba da se predloži jedan kandat za koga verujete da će moći da Vas najbolje predstavlja pred zakonodavcem i da zastupa interese svih ovlasšćenih uvoznika vozila i delova.

Suština je da je rad Srpske Asocijacije uvoznika usmeren u cilju poboljšanja pozicije svih subjekata koje se bave uvozom motornih vozila i rezervnih delova.

Upravni odbor /Bord direktora je opravdao svoje postojanje da brze i efikasnije nastupa pred državnim i drugim institucijama u cilju regulisanja privrednih pitanja i poreske politike tako da će Asocijacija uvoznika vozila i delova zadržati ovakvu organizaciju u svom daljem radu.

Kada bude svaka članica dostavila, ko će je predstavljati u narednom mandatu u skupštini asocijacije pristupiće se podeli spiskova za elektronsko glasanje za novi upravni odbor i Predsednika Asocijacije uvoznika. Prvih sest clanica koje budi imale nejvise glasova ce zvanicno preuzeti zaduzenja za naredni mandat, a Predsednik ce biti onaj koji bude imao najvise glasova.